De Vegetarische Slager zou graag in zee gaan met één ondernemer die een internationale keten van winkels opzet. “Degene die nu de winkel in Berlijn runt zou dat kunnen, ik sluit niet uit dat hij dat in meer Europese landen wil doen”, zegt oprichter Jaap Korteweg tegen RetailWatching.
Hoewel een eigen winkelnetwerk niet de kern is van de strategie van de vleesvervangerproducent, acht Korteweg het kansrijk. Oostenrijk zou volgens de oprichter een logische volgende stap zijn, omdat dat na Duitsland het volgende land is waar De Vegetarische Slager ook gaat thuisbezorgen. “Het is fijn om dat een beetje in één hand te houden, met het oog op bewaking van het concept”, zegt hij over de voorkeur voor één ondernemer.
Eigen filialen openen ziet Korteweg niet zitten. “Winkels runnen is een vak apart, en niet het onze.” Zijn ambitie om ‘de grootste slager ter wereld’ te worden wil hij dan ook met name bereiken door marktaandeel te verwerven via verkoop bij andere retailers. Zo wordt het merk binnenkort geïntroduceerd bij een aantal grote Britse supermarktketens.
De Vegetarische Slager heeft momenteel twee conceptstores, in Den Haag en Berlijn, en een webshop. Daarnaast wordt het merk verkocht bij zo'n drieduizend verkooppunten in vijftien landen. Volgend jaar staat verder de opening van een eigen fabriek in Breda gepland, waarmee de productiecapaciteit volgens Korteweg wordt vervijfvoudigd.
Jaap Korteweg gaat op RetailWatching dieper in op de groei en plannen van De Vegetarische Slager.
Reacties 0