​BelCompany verdwijnt uit de winkelstraat

​BelCompany verdwijnt uit de winkelstraat

Vodafone Nederland trekt de stekker uit BelCompany als winkelformule. Het merk blijft voorlopig alleen online bestaan. Dat heeft Vodafone woensdag bekendgemaakt.

Vodafone nam BelCompany vijf jaar terug nog voor 120 miljoen euro over van de inmiddels failliete Macintosh Retail Group. Destijds telde de keten 176 vestigingen, maar Vodafone heeft de afgelopen jaren al een groot aantal winkels omgebouwd. De teller staat momenteel op 140 winkels onder de vlag van Vodafone en 88 onder die van BelCompany.

Een deel van overgebleven filialen van BelCompany zal eveneens omgebouwd worden. Ook zal een aantal vestigingen de komende vijf jaar zijn deuren moeten sluiten. Vodafone verwacht dat het winkelpersoneel intern herplaatst kan worden.

BelCompany en Vodafone speelden volgens retaildirecteur Marco Houtman voorheen in op verschillende klantbehoeftes, maar vissen inmiddels steeds vaker in elkaars vijver. “Daarom hebben we opnieuw naar onze retailstrategie gekeken en besloten dat we verder willen met één Vodafone-winkelformule.”

Vodafone heeft de ondernemingsraad gevraagd te adviseren over de organisatiewijziging. Drie jaar terug kreeg het bedrijf groen licht om het aantal winkels van BelCompany drastisch terug te brengen. Ook werd begin 2014 het hoofdkantoor van BelCompany in Veenendaal gesloten. De ondernemingsraad zou echter nog geen akkoord hebben gegeven voor het schrappen van de winkelformule. BelCompany werd onlangs nog verkozen tot beste telecomwinkelketen van Nederland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!