Eyelove ziet ruimte voor tweehonderd winkels

Eyelove ziet ruimte voor tweehonderd winkels

Brillenformule Eyelove wil zijn Nederlandse netwerk van shop-in-shops verder uitbouwen tot tweehonderd verkooppunten. Voor uitbreiding over de grens zijn vooralsnog geen concrete plannen, zegt ceo Paul Berkelmans tegen RetailWatching.

Momenteel heeft Eyelove zo’n 130 verkooppunten, met name binnen drogisterijen van DA en D.I.O. Daarnaast zit de formule in enkele modewinkels. “Winkels waar service en advies een vanzelfsprekend onderdeel zijn passen goed bij ons”, legt hij uit. Het advies over de brillen wordt gegeven door de winkelmedewerkers, die daartoe een opleiding krijgen van Eyelove.

Consumenten reageren vaak nog sceptisch op het Eyelove-concept, geeft Berkelmans toe. De formule is inmiddels zes jaar actief. “Ik had verwacht dat de adoptie sneller zou gaan.” Eyelove onderscheidt zich door de lage marges op de producten, waardoor de prijzen laag zijn. Daarvoor wordt onder meer direct in China ingekocht en bespaard op personeel en eigen winkels.

Eyelove maakt naar eigen zeggen ruim een ton winst op een omzet van tien miljoen euro. Het concept zal zich blijven focussen op samenwerkingen met ondernemers, al sluit Berkelmans ook shop-in-shops bij filiaalbedrijven niet uit.

Paul Berkelmans gaat op RetailWatching dieper in op de kracht van Eyelove.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!