​McGregor verhoogt conversie met nieuwe webshop

​McGregor verhoogt conversie met nieuwe webshop

McGregor heeft een volledig responsive website geïmplementeerd, die voor een conversiestijging van veertig procent heeft gezorgd. Onder mobiele bezoekers ging de conversie zelfs met ruim 120 procent omhoog, meldt softwareleverancier Salesforce.

Verder is de laadtijd verbeterd, waardoor bezoekers langer op de website blijven, meer pagina’s bekijken en een hoger engagement tonen. De livegang van de nieuwe website geldt volgens e-commercedirecteur Jurryt van Arend als startpunt. “We hebben er heel bewust voor gekozen om ons allereerst te focussen op de lancering van een nieuwe site om deze vervolgens uit te gaan bouwen met allerlei extra functionaliteiten.” Hij ziet onder meer kansen op het gebied van promotie en predictive intelligence.

McGregor wil zich in de toekomst meer richten op het inrichten en personaliseren van verschillende customer journeys. Ook wil het merk meer achtergrondinformatie bieden over zijn kleding. De nieuwe software is bijvoorbeeld goed voor nieuwe mogelijkheden met visuele content.

McGregor maakte afgelopen juli een doorstart onder Doniger Fashion Group, dat ook zusterbedrijven Gaastra en Adam Brandstore overnam. Sindsdien ligt de focus meer op online. “On- en offline waren niet in balans, en het kostenplaatje te groot”, zei ceo Joep van Straaten over het faillissement.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!