Flying Tiger Copenhagen ziet een rol weggelegd voor horeca om de winkelbeleving te vergroten. “Sterker, we testen momenteel in een van onze winkels in Kopenhagen een koffiebar”, zegt innovatie- en designdirecteur Federico Bosisio in het decembernummer van RetailTrends.
De Deense retailer werkt voor de koffiebar samen met een stichting die Afrikaanse koffieboeren ondersteunt in het verbouwen en verkopen van hun koffiebonen. Bosisio ziet de winkelvloer als een plek waar mensen ‘even kunnen verdwalen en los kunnen komen van hun kantoorleven of opslokkende alledaagse activiteiten’. “Die vijftien minuten in onze winkel kunnen nieuwe ideeën geven en een lach op je gezicht toveren.”
Flying Tiger Copenhagen opende recent zogeheten Mini Tigers-conceptstores in ov-hubs in Londen en Wales met een maximum van zeventig vierkante meter. De behoefte op een treinstation verschilt volgens Bosisio met die in een binnenstad, omdat een station is een functionele omgeving is. “Mensen zijn onderweg en willen snel een flesje water kopen”, zegt hij. “Dat kan bij onze stationswinkels, waarin tegelijkertijd leuke producten liggen die vermaak bieden voor onderweg of voor degene waarnaar je onderweg bent.”
De innovatie- en designdirecteur laat verder in het decembernummer van RetailTrends weten mogelijkheden te zien in online. De webwinkel moet de instore beleving dan op de best mogelijke manier spiegelen, maar het aanbod zou volgens Bosisio anders moeten zijn. “De consument moet altijd een reden hebben naar de winkel te komen.”
In RetailTrends 12 vertelt Bosisio wat Flying Tiger Copenhagen onderscheidt van de rest. De speelse formule introduceert maandelijks driehonderd nieuwe producten met funfactor. De vernieuwde digitale editie van RetailTrends is ter kennismaking voor iedereen gratis beschikbaar. Neem ook een abonnement op RetailTrends en ontvang elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends. De decembereditie van RetailTrends verschijnt vrijdag 9 december.
Reacties 0