De Quadrilatero d’Oro in Milaan is chiq, duur en legendarisch. Legendarisch vanwege de vele highend fashionmerken, van Gucci tot en met Hermès. De Quadrilatero d’Oro is kort samengevat hét modecentrum van de wereld. Ga met RetailTrends mee op reis en ontdek deze magische retailplek zelf.


Even diep ademhalen: Gucci, Prada, Cartier, Versace, Valentino, Tom Ford, Tiffany & Co, Dolce & Gabbana, Gigli, Armani, Hugo Boss, Hermès, Fendi, Stella McCartney, Alexander McQueen, Trussardi, Missoni, Chanel, Louis Vuitton, Bulgari, Pucci, Calvin Klein, Ermenegildo Zegna.
 


Al deze legendarische luxemerken hebben een of meerdere locaties in Milaans Quadrilatero d’Oro, oftewel de Gouden Vierhoek. De Gouden Vierhoek is een van ’s werelds allerduurste – en beroemdste – retailwijken en wat mode betreft de onbetwiste nummer één. De Vierhoek bestaat uit Via Manzoni, Via Monte Napoleone, Corse Venezia en Via della Spiga en enkele straatjes daartussen.
 


Het gouden slaat op de rijkdom die er al ruim twee eeuwen heerst: eerst die van rijke handelaren, toen die van highend retailers die business roken – want met rijkdom loop je in Italië lekker schaamteloos te koop.
 




In april wordt hier jaarlijks de prestigieuze Milan Design Week gehouden. In het voor- en najaar vindt jaarlijks de Fashion Week plaats die internationaal torenhoog staat aangeschreven. Houd je niet van mode dan heb je hier uiteraard niets te zoeken. Houd je van schitterende etalages en schitterende winkelinterieurs en ook nog van mode – benvenuto!
 


De huurprijzen in de Gouden Vierhoek variëren van 4.500 euro tot 12.500 euro per vierkante meter. Cartier bijvoorbeeld betaalt ruim zes miljoen euro per maand aan huur. Maar dan heb je ook wat, namelijk een eeuwenoud palazzo als winkelpand in hét modeparadijs. 
 


Ga je op 30 september 2021 met RetailTrends mee op studiereis naar Italië? We laten je graag Milaan zien - een stad vol legendarische luxemerken en de Quadrilatero d’Oro. In Bologna wacht Oscar Farinetti ons op. Als oprichter van het culinaire concept Eataly weet hij als geen ander wat lekker eten is. 
In Fico Eataly World, 'het Disneyland voor de culinaire liefhebber' deelt hij zijn enthousiasme voor retail en passie voor eten met ons tijdens een interactieve sessie. Geïnteresseerd in deze trip? Kijk hier voor meer informatie en aanmelden.