Supermarktketen Plus heeft een consumentenomzet van 2,26 miljard euro geboekt over 2016. Dat is 3,7 procent meer dan een jaar eerder en harder dan de markt, zo laat Plus maandag weten.
Plus heeft volgens algemeen directeur Jan Brouwer vorig jaar veel geïnvesteerd. Zo werd een nieuwe Briljant-formule geïntroduceerd in Abcoude, waarmee de retailer inhaakt op de snelle opmars van blurring. Die formule wordt dit jaar naar meerdere winkels uitgerold.
De supermarktketen verbouwde en moderniseerde vorig jaar al 35 vestigingen. “Onder andere daardoor is onze klantenkring ook in 2016 groter en trouwer geworden”, aldus Brouwer.
Plus zegt daarnaast dat zijn onlinebusiness hard is gegroeid. Vorig jaar werd een app gelanceerd en het aantal winkels met een ophaalpunt in of naast de winkel uitgebreid naar 150. Verder kunnen klanten inmiddels bij 225 winkels online bestellen en in een klein aantal vestigingen gebruikmaken van de snelle bezorgdienst PLUS Express.
Plus is na Coop en Jumbo de derde supermarktketen die zijn omzet over 2016 bekend heeft gemaakt. Alle drie de retailers zeggen harder te zijn gegroeid dan de markt. De omzet van Jumbo groeide met zeven procent (autonoom vier procent) en van Coop 3,3 procent (op vergelijkbare basis 5,4 procent). De marktgroei komt volgens GfK uit op zo’n 2,5 procent.
Reacties 0