Nederlandse consument wint aan vertrouwen

Nederlandse consument wint aan vertrouwen

Het consumentenvertrouwen ligt deze maand een fractie hoger dan in december. Het saldo van het percentage positieve en negatieve antwoorden liep op van twaalf naar dertien punten. Dat is het hoogste niveau in 9,5 jaar, meldt het CBS.

De stijging wordt veroorzaakt door een positiever oordeel over de economie. Zowel het oordeel over de afgelopen twaalf maanden als de komende twaalf maanden is verbeterd.

De koopbereidheid neemt daarentegen iets af. Waar deze deelindicator in december nog op vijf punten stond, is dat deze maand nog drie. De tijd voor het doen van grote aankopen is volgens consumenten minder gunstig, terwijl ze negatiever zijn over hun financiële situatie in de afgelopen twaalf maanden. Voor het komende jaar zijn ze juist wat positiever.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!