Nieuw verkoopinformatiesysteem van Etos verhoogt daadkracht
Gepubliceerd op 20 oktober 2004 om 00:00
Drogisterijketen Etos heeft haar 430 winkels voorzien van een nieuw verkoopinformatiesysteem. Het systeem van de Ahold-dochter heet Entree en is gebaseerd op Oracle-technologie. Daar waar in het verleden de filiaalmanagers uren per week bezig waren om stapels formulieren in te vullen en per fax te versturen, is het nu zeer gebruikersvriendelijk en volledig op webpagina`s gebaseerd. Daarvoor moesten wel alle filialen van breedbandinternet via dsl worden voorzien. Met behulp van dit verkoopinformatiesysteem kan het Beverwijkse hoofdkantoor veel directer invloed uitoefenen op het verkoop- en marketingbeleid. Oneindig veel historische gegevens kunnen razendsnel worden geinterpreteerd. Nieuwe campagnes kunnen worden bijgestuurd, nog tijdens het verloop van de actie. Successen van individuele winkels kunnen worden onderzocht en de uitkomsten daarvan weer worden toegepast bij andere winkels. Ook het effect van seizoenen is door het analyseren van meerjarige historie via het nieuwe systeem beter in kaart gebracht. De implementatietijd van het Entree-project bedroeg drie jaar.
Reacties 0