​Albert Heijn begint online tv-kanaal

​Albert Heijn begint online tv-kanaal

Albert Heijn heeft vandaag onder de naam Appie Today een interactieve zender gelanceerd. De supermarktketen hoopt met onder meer dagelijkse shows, reportages en series over eten de jongere consument ‘op een vernieuwde manier’ te bereiken.

De programma’s worden gemaakt voor en door klanten en medewerkers. Het idee ontstond een jaar terug bij de medewerkers, vertelt directeur Wouter Kolk in het praatprogramma Jinek. Zij maakten een alternatief voor de traditionele instructiefilmpjes van de supermarktketen, die populair bleken te zijn op socialmediakanalen als YouTube en Facebook.

De zender past volgens Kolk in een tijd waarin ‘klanten meer willen weten’. Albert Heijn wil hen op een ‘leuke en informatieve manier’ bijvoorbeeld een kijkje achter de schermen geven en duidelijkheid verschaffen over suiker.

Kolk ziet het medialandschap in ons land fragmenteren. “Mediaconsumenten zijn steeds selectiever in hun zoektocht naar een verhaal waarin zij zich thuisvoelen. Wij geloven dat wij als Albert Heijn dat bieden met Appie Today.” De supermarktketen heeft Monique Bergers recent benoemd tot hoofdredacteur van het online kanaal.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!