De ene na de andere supermarktketen speelt in op het fenomeen 'blurring'. Vers op de winkelvloer bereide maaltijden bij Jan Linders, personeel met een 'horecamentaliteit' bij Plus en natuurlijk Jumbo met zijn Foodmarkten. Albert Heijn gaat nog een stapje verder en introduceert in één keer twee nieuwe horecaformules onder het dak van zijn supermarkten: Bakery Café en Deli Kitchen.
Bakery Café komt in de buurt van de ingang van de winkel. Het moet een 'uitnodigende plek' zijn waar klanten voor of na het boodschappen doen een kop koffie met een broodje kunnen nuttigen. Albert Heijn schenkt er negen soorten van zijn Perla-koffie en daarnaast sappen en smoothies. Naast belegde broodjes kunnen klanten kiezen uit verschillende tosti's of een zoete snack.
Deli Kitchen heeft een assortiment van ter plekke bereide salades, maaltijden pizza's en gegrilde kip om ter plekke te eten of mee naar huis te nemen. Klanten kunnen er uit dertig ingrediënten een eigen salade samenstellen zelf de toppings van hun pizza kiezen. Daarnaast is er een keuze uit maaltijden, die door chefkoks speciaal voor AH worden gemaakt.
Het Bakery Café en Deli Kitchen hebben hun debuut gemaakt in de vestiging aan het Amsterdamse Gelderlandplein. Albert Heijn wil de concepten ook in tientallen andere winkels introduceren. Daarbij zal, afhankelijk van de locatie, gekozen worden voor een van beide modules of een combinatie. Bovendien kunnen beide concepten voor iedere winkel op maat gemaakt worden.
Reacties 0