Papa John’s ligt op schema om voor het eind van dit jaar vijftien restaurants in Nederland te openen. Elf locaties zijn inmiddels ‘veiliggesteld’, laat masterfranchisenemer Jitesh Patel weten op RetailWatching.
De Amerikaanse pizzaketen wil de komende zeven jaar groeien van de huidige vier naar honderd filialen in ons land. “Onze focus ligt in eerste instantie op steden als Amsterdam, Haarlem en Almere, maar uiteindelijk willen we door het hele land aanwezig zijn.”
Er is volgens Patel meer ruimte op de Nederlandse markt dan alleen voor New York Pizza en Domino’s. De laatstgenoemde keten heeft al ruim tweehonderd filialen, terwijl New York Pizza dat aantal eind volgend jaar hoopt te bereiken. “Onze concurrenten zijn actief in kleine marktgebieden. Wij zien veel marktgebieden die nog niet worden bediend”, aldus Patel.
De kwaliteit van de pizza’s is bij Papa John’s beter dan bij de concurrenten, stelt Patel. “Wij steken veel geld in bijvoorbeeld de ingrediënten.” Consumenten merken dat volgens hem ook, aangezien Papa John’s in de marktgebieden waar het actief is gemiddeld meer pizza’s zou verkopen dan de andere ketens.
Lees op RetailWatching meer over de start van Papa John’s in Nederland.
Reacties 0