Leapp is bezig al zijn 24 winkels te voorzien van het nieuwste winkelconcept. In dit concept ligt de nadruk op beleving en een milieuvriendelijke uitvoering, laat de refurbished Apple-verkoper weten.
Het nieuwe winkelconcept werd vorig jaar zomer al in Rotterdam geïntroduceerd. De afgelopen weken waren ook de filialen in Amsterdam, Utrecht, Breda en Zwolle aan de beurt. Binnenkort volgen nog eens vier winkels in Nederland en België. Het concept is al toegepast in de vijftien meest recent geopende winkels.
Het concept wordt onder meer gekenmerkt door verschillende open balies, waardoor er een open ruimte wordt gecreëerd. ‘Retail 2.0’, noemde ceo Rogier van Camp dit concept al eerder. “Een winkel die dichter bij ons concept staat, door meer gebruik te maken van eerlijke materialen. Hout dat niet gelakt hoeft te worden, wordt bijvoorbeeld niet meer gelakt. Voor de verlichting werken we alleen nog met led en als het niet nodig is, hangen we er geen andere plafonds in. We proberen in alle opzichten minder milieubelastend te zijn. De eerlijke propositie die wij proberen neer te zetten, trekken we ook door naar onze winkels.”
De consument merkt het volgens hem misschien niet direct, maar wel in zijn ‘onderbewustzijn’. “Als je een winkel inloopt merk je wat de sfeer van die winkel is. We doen het bovendien niet alleen maar voor de consument, maar om het totaalconcept te laten kloppen.”
Reacties 0