Beerwulf, een webwinkel voor speciaalbier, is gelanceerd met Heineken als enige financier. De etailer wil volgens Het Parool zo snel mogelijk uitbreiden naar andere Europese landen.
Beerwulf moet niet gezien worden als een Heinekendochter, zegt oprichter Hans Böhm, die eerder marketingtopman bij de biergigant was. Zo verkoopt de webshop 220 verschillende speciaalbieren, waarvan slechts een klein deel uit de Heinekenstal. “In onze winkel is Heineken een van de vele brouwers”, zegt Böhm.
Beerwulf is opgezet in B. Amsterdam, een broedplaats voor startups. De webwinkel wil naar eigen zeggen onder meer de strijd aangaan met de webslijterij van Gall & Gall. Binnen tweehonderd dagen wil Beerwulf uitbreiden naar het buitenland. “We hebben het technisch en organisatorisch zo opgezet dat we snel kunnen groeien”, aldus Böhm.
Het idee voor Beerwulf is afkomstig van de Heinekenteams die zich richten op innovatie. De bierbrouwer wilde de opkomst van speciaalbier en de groei van online winkelen combineren. Beerwulf zegt niet met prijzen te stunten, maar winkelprijzen te hanteren.
Reacties 0