Tweedehandskledingplatform United Wardrobe lanceert binnenkort in Duitsland en Groot-Brittannië. Binnen twee jaar verwacht de onlinemarktplaats in heel Europa beschikbaar te zijn, zegt medeoprichter Thijs Verheul op RetailWatching.
United Wardrobe lanceerde onlangs in Frankrijk, het derde land. Ondanks de uitbreidingsplannen blijft groei in eigen land volgens Verheul het belangrijkst. “Elke euro die we aan Franse marketing uitgeven, is tachtig procent minder efficiënt dan in Nederland.” Dat komt door de naamsbekendheid die United Wardrobe hier in de afgelopen drie jaar heeft opgebouwd. Via het platform van de voormalige RetailRookie is inmiddels voor 4,5 miljoen euro aan kleding verhandeld.
United Wardrobe ziet zichzelf als een serieuze bedreiging voor fast fashionketens als H&M en Primark. Als de modemarktplaats ‘over twee jaar nog honderd keer zo groot is’, gaan grote spelers dat terug zien in hun winstmarges, denkt Verheul. “Het is nu nog David en Goliath, maar wij kunnen echt een doorn in het oog worden.”
Verheul gaat op RetailWatching dieper in op de kansen die hij ziet voor het platform voor tweedehands mode.
Reacties 0