Lush overweegt in verschillende plaatsen in ons land op zoek te gaan naar een grotere locatie. “In Utrecht worden we bijvoorbeeld echt te klein voor het aantal bezoekers”, zegt brandmanager Amadea Boneschansker op RetailWatching.
Lush opende onlangs een flagshipstore aan de Amsterdamse Kalverstraat, nadat het daar al zestien jaar in een kleiner pand gevestigd was. Ook daar had de cosmeticaverkoper volgens Boneschansker te maken met te weinig ruimte en lange rijen. Zo’n vlaggenschip ziet ze niet snel in andere plaatsen verrijzen.
Concrete plannen voor meer winkels in Nederland zijn er volgens Boneschansker niet, hoewel ze vooral in het zuiden nog wel ruimte voor uitbreiding ziet. Momenteel heeft de retailer negen vestigingen in ons land, waarvan drie in Amsterdam. Lush past volgens Boneschansker alleen op A-locaties in grote steden, omdat het vanwege zijn ‘free publicity-beleid’ niet adverteert. “Omdat de klant ons wel moet weten te vinden, is een goede locatie essentieel.”
Op RetailWatching gaat Boneschansker onder meer in op de concurrentie met Rituals en de focus op duurzame productie.
Reacties 0