Onderzoek Shop!NL toont hoge investeringsbereidheid retailers
Gepubliceerd op 21 oktober 2004 om 00:00
De investeringsbereidheid van Nederlandse retailers is hoog. Dit blijkt uit een onderzoek dat VNU Exhibitions heeft gedaan voorafgaand aan de nieuwe vakbeurzen Shop!NL en Retail & ICT, die van 1 t/m 3 november in de Utrechtse Jaarbeurs worden gehouden. Het onderzoek geeft aan dat de helft van de ondervraagden concrete investeringsplannen heeft. Bij retailers met meer dan vijftig outlets ligt dit percentage iets hoger. Naast winkelinrichting en reclame en promotie staan internettoepassingen en kassa- en informatiesystemen hoog op de agenda. Belangrijk thema van de beide vakbeurzen is de verdere professionalisering van de retail. Het is zowel bedoeld voor food als non-food. Op beide beurzen zijn nieuwe trends en ontwikkelingen te zien op het gebied van winkelinrichting, conceptontwikkeling, design, instore communicatie, licht, beveiliging maar ook automatisering, techniek en instore marketing komen aan bod.
Reacties 0