Het beste van RetailTrends: week 26

Het beste van RetailTrends: week 26

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Wat moet een rijke Rus met Holland & Barrett?
Hoewel al langer bekend was dat Carlyle van Holland & Barrett af wilde, kwam de verkoop toch een beetje als een donderslag bij heldere hemel. Het ene moment leek Kruidvat-moeder A.S. Watson een serieuze kandidaat voor de gezondheidswinkelketen, een dag later was een rijke Rus plotseling eigenaar van de Britse formule. Hoewel zijn investeringsmaatschappij LetterOne nog jong is, heeft het ambitieuze plannen om met zijn tak L1 Retail de markt op te schudden. De aankoop van Holland & Barrett is daarbij het eerste, en misschien direct wel het grootste wapenfeit.

Zo ziet luxe eruit volgens Ici Paris XL
Luxe, stijl, toegankelijkheid en beleving. Dat zijn de vier woorden die Ici Paris XL koppelt aan zijn nieuwe winkelconcept, dat debuteert in Haarlem.

Piet Zoomers, pionier in moeilijke tijden
De modebranche kruipt voorzichtig uit het gat, dat de crisis de afgelopen jaren heeft geslagen. Ook Piet Zoomers heeft moeilijke tijden achter de rug. “We gaan weer de goede kant op”, vertelt mede-eigenaar Bas Zoomers in het fashioncafé van zijn modemall in Wilp. Stilzitten is er niet bij. 

De moeilijke boodschap van Ekoplaza
Onlangs werd bekend dat Ekoplaza zelf de prijzen van 75 producten blijvend verlaagt, om de concurrentie van reguliere supermarkten beter aan te kunnen. Toch betekent dat niet de biologische supermarktketen meegaat in de ‘race naar de bodem’ die algemeen directeur Erik Does zo verafschuwt. Ekoplaza blijft vechten voor een eerlijker systeem, vertelt hij. Nu de consument nog overtuigen. “Wij moeten ons verhaal beter uitleggen.”

Het waarom van abonnementen en de angst voor 'subscription-moeheid'
Bordspellen, inkt en spijkerbroeken; je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt er een abonnement op nemen. Kwamen de initiatieven voorheen vooral uit de hoek van startups, nu lijken ook steeds meer grote namen er brood in te zien.
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends