Dirk lijkt voorlopig toch af te zien van het openen van een webshop. “Je kunt bij ons geen online boodschappen bestellen, omdat dat kostenverhogend werkt”, zegt directeur Marcel Huizing in De Financiële Telegraaf.
Eerder liet Huizing aan RetailTrends nog weten bezig te zijn met een webwinkel. “Online is een groeimarkt, daar sluiten we onze ogen niet voor”, zei hij. Wel zei hij dat de fysieke winkels de kern blijven, vanwege het lastige verdienmodel van online. “Bezorgen is altijd duurder dan zelf halen, meestal ook voor de consument.”
De supermarktketen is ‘ervan doordrongen om op de kosten te letten’, zegt Huizing. Zo ziet de directeur ook niets in spaaracties of een klantenkaart. “Wij willen zoveel mogelijk van onze winst verwerken in de prijzen en teruggeven aan onze klanten.” Verder heeft de retailer geen schulden, waardoor medewerkers volgens Huizing ‘niet bang hoeven te zijn dat we verdwijnen’.
Moederconcern Detailresult maakte onlangs bekend zijn nettowinst vorig jaar met twintig procent te hebben opgevoerd, tot 40,4 miljoen euro. Dit jaar investeert het concern achter Dirk en DekaMarkt miljoenen in nieuwe filialen. Huizing liet eerder al weten met Dirk, dat nu vooral in het westen van het land aanwezig is, geleidelijk te willen uitbreiden naar andere delen van het land.
Reacties 0