Nextail creëert realtime reclamefolder voor Blokker

Nextail brengt in samenwerking met Publitas een realtime online reclamefolder op de markt. De technologie is al getest op de website van Cook&Co en is nu ook live in de webshop van Blokker.

De content van de folderpagina’s is volledig dynamisch gegenereerd. Daardoor kan Blokker onder meer dynamic pricing toepassen en inspelen op de actuele voorraad van het online productassortiment. Als een actieproduct out of stock is, kan de retailer een alternatieve optie aanbieden. Ook kan er worden ingespeeld op het weer, door extra pagina’s te creëren met barbecues of zwembaden.

De dynamische reclamefolder zou bovendien persoonlijker zijn, doordat die zich aanpast aan de online bewegingen van de klant. Iemand die recent een Airfryer heeft gekocht, krijgt bijvoorbeeld accessoires voor deze heteluchtfriteuse te zien. “De realtime folder maakt directe, één op één online foldercommunicatie tussen retailers en klanten mogelijk”, stelt director online marketing Peter Scholtes van Nextail.

De dynamische folder is volgens de online organisatie van Blokker Holding de eerste in zijn soort. Dit najaar gaan ook Xenos, Intertoys en Bart Smit er gebruik van maken. Daarnaast wordt het product aangeboden aan Gilde Equity Management, de nieuwe eigenaar van Leen Bakker.

RetailTrends

Het algoritme als smaakmaker

Exclusief voor members van RetailTrends: een artikel over hoe je algoritmes...