Eerste warenhuis van Topshelf gaat alweer dicht

Topshelf sluit eind volgende maand de deuren van zijn vestiging in Nijmegen. De winkel trekt te weinig bezoekers, zegt eigenaar Inge van Kemenade tegen De Gelderlander.

De vestiging in Nijmegen is de slechtst lopende van de warenhuisketen, zegt Van Kemenade. Dat komt volgens haar deels omdat de helft van het pand nog leeg staat. De beloofde komst van Jumbo en La Place in de voormalige V&D-locatie is vooralsnog uitgebleven. “Met de komst van La Place, een goede marketingcampagne en wat meer tijd had Nijmegen kunnen slagen”, zegt de eigenaar.

Van Kemenade onderhandelde vanwege het wegblijven van Jumbo en La Place over een huurverlaging, maar zonder resultaat. Omdat niet duidelijk is of en wanneer de supermarktketen en de horecaformule alsnog komen, zegt Topshelf zich geconfronteerd te zien met een ‘uitzichtloze situatie’. De winkel zit volgens Van Kemenade nu in een ‘dode hoek achter een bouwput’, waardoor hij voor klanten lastig te vinden is.

Topshelf sluit op 31 augustus zijn deuren in Nijmegen, nog geen tien maanden na de opening. Een deel van het personeel kan volgens Van Kemenade mee naar de winkel van zusterformule Sportsworld in Beuningen. 

De winkel in Arnhem, die voor Topshelf in april vorig jaar het eerste binnenstedelijke warenhuis betekende, zit volgens Van Kemenade juist in een groeispurt. De retailer heeft verder winkels in Groningen en Alkmaar en verwacht eind dit jaar te openen in Hoofddorp.

Reacties

Jammer dat Van Kemenade zichzelf in de slachtoffer rol zet en begint met vinger te wijzen.
Het was en is gewoon geen goed concept. Veel te veel oppervlakte voor het aanbod wat ze daar brengt. Onlogische indeling en samenstelling. Geen uniek aanbod, geen aandachtstrekkers, sfeerloos en zonder ziel.

Het is dan ook jammer dat ze niet erkent dat de winkel gewoon niet goed genoeg was. Een Apple store op deze locatie zou wél veel volk aantrekken, of er nu een bouwput voor ligt of niet. Het heeft te maken met je aanbod.

Ook in de andere filialen is dit het geval. Wees creatief en verhuur je overtollige vierkante meters aan jonge ontwerpers, jonge labels of kleine ondernemers. Dan krijg je ook een uniek karakter!

Geplaatst door Seb Seb op 17 juli 2017 om 12:03

Ik vrees dat de winkel in Alkmaar het ook niet gaat redden. De winkel ziet er mooi en luxe uit, maar met pannen van € 80,- en flessenopeners van € 45,- gaat het niet lukken in een provinciestad. Ik loop er bijna elke zaterdag op verschillende tijden binnen, maar van de weinige bezoekers die er rondlopen koopt maar een enkeling wat. Op de woonafdeling heb ik nog nooit iemand gezien.

Geplaatst door Bert Ysfogel op 17 juli 2017 om 13:42

Ik wil ook niet flauw zijn want ondernemen is lef hebben. Maar als ik zo in Groningen binnenloop word ik ook niet blij. Heel weinig personeel, geen betere uitstraling dan de V&D van Bos. Dat was tenminste nog een levendige winkel. En niet alleen door de La Place op de top etage, want die is er nu ook.

Geplaatst door Olaf Busch op 17 juli 2017 om 15:41

Laatste nieuws

RetailTrends

De week in vier foto’s

RetailTrends tipt wekelijks berichten die een beeld geven van wat zich zoal...