Skechers gaat ook zelf online verkopen

Skechers gaat ook zelf online verkopen

Skechers maakt zich op voor de lancering van een webshop in Nederland. Het schoenenmerk experimenteert al met e-commerce in Duitsland en Engeland en ons land is waarschijnlijk ‘eind volgend jaar aan de beurt’, zegt general manager Maurice van Berkel van Skechers Benelux tegenover RetailTrends.

Het Amerikaanse familiebedrijf is van origine een groothandel, maar ‘denkt retail’, stelt Van Berkel. Zo heeft Skechers wereldwijd bijna tweeduizend winkels, waarin veel producten worden getest en bij succes meteen worden uitgerold. “We gaan steeds meer – nee eigenlijk al jaren alleen van de consument uit.”

Skechers beschikt al een aantal jaar over een eigen winkel in Amsterdam en heeft ook een outlet in Roermond. Daarnaast wordt in samenwerking met een franchisenemer verder aan het winkelnetwerk gewerkt. Begin april ging nog een nieuwe winkel op de Demer in Eindhoven open.

De Eindhovense vestiging maakt onderdeel uit van het plan om het winkelaanbod in de Benelux uit te breiden naar maximaal 25 vestigingen in de komende tien tot vijftien jaar. Winkels vormen volgens Van Berkel een belangrijk onderdeel van het businessmodel van Skechers. “Veel retailers zijn bang voor monobrandstores, maar het is de toekomst. Er ontstaat een mix tussen monobrand- en multibrandstores.”

Van Berkel vertelt op RetailTrends meer over de koers van Skechers en de veranderende relatie met retailpartners.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!