Het moederbedrijf van Kruidvat heeft zijn omzet binnen het health & beauty-segment in de eerste helft van dit jaar zien toenemen. A.S. Watson boekte in lokale valuta zeven procent meer omzet, zo blijkt uit cijfers van eigenaar CK Hutchison Holdings.

De omzetstijging is voornamelijk afkomstig van de opening van nieuwe winkels. Het winkelbestand binnen het health & beauty-segment groeide met zeven procent naar meer dan dertienduizend vestigingen. De meeste van de circa 450 nieuwe winkels werden geopend in China en andere Aziatische landen. 

Verder viel de vergelijkbare omzet met 1,3 procent hoger uit dan dezelfde periode een jaar eerder, waarbij met name Oost-Europa en Azië sterk presteerden. In het Verenigd Koninkrijk werd een kleine daling genoteerd. Over de cijfers in de Benelux, waar behalve Kruidvat ook Trekpleister, Ici Paris XL, Pour Vous en Prijsmepper onder vallen, worden geen uitspraken gedaan. In het halfjaarverslag staat alleen dat Kruidvat in de Benelux marktleider bleef.

De winstgevendheid van het health & beauty-segment nam in de eerste zes maanden met drie procent toe. In Europa lag de ebitda vier procent hoger dan een jaar eerder. 

A.S. Watson haalde vorig jaar omgerekend 8,4 miljard euro omzet in zijn Europese winkels, bij een ebitda van 815,3 miljoen euro. In juni werd al bekend dat het moederbedrijf van Kruidvat dit jaar veertienhonderd nieuwe winkels wil openen, veelal in Azië. Vorig jaar werden 931 nieuwe winkels geopend.