Asics zet vol in op brandstores

Asics zet vol in op brandstores

Asics wil de komende drie jaar meer dan honderd eigen winkels openen in de EMEA-regio. Het Japanse schoenenlabel mikt op een groei van 26 naar ruim 140 brandstores.

Asics voelt zich bij zijn ambitie gesteund door de positieve resultaten uit zijn eigen winkels. Zo ging de omzet in winkels volgens zijn nieuwste winkelconcept met achttien procent omhoog, waarbij met name de kledingverkoop significant steeg.

Het Japanse bedrijf opende onlangs in Londen zijn grootste winkel tot nu toe. Met de opening in Regent Street zijn volgens Asics meerdere miljoenen gemoeid. Klanten kunnen er op 840 vierkante meter voor het eerst terecht voor alle vier de merken van het concern: Asics, Asics Tiger, Onitsuka Tiger en Haglöfs.

Asics gaat met de opening van meer eigen winkels mee in een globale trend. Zo zetten ook schoenenmerken als Dr. Martens en Skechers vol in op brandstores, waaronder in Nederland. Asics heeft in ons land al een flagshipstore in Amsterdam en twee outletwinkels.

Bekijk de nieuwe winkel van Asics in Londen op RetailTrends.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!