Lidl introduceert de eerste gezamenlijke modecollectie met fotomodel Heidi Klum tijdens de New York Fashion Week. De kledingstukken kosten maximaal twintig euro, met uitzondering van een leren bikerjack van zo’n vijftig euro. Dat laat Lidl donderdag weten.
De gehele collectie, met het thema ‘Heidi & The City’, wordt op 7 september onthuld bij de start van de New York Fashion Week. De internationale verkoop gaat op 18 september van start. De kleding wordt dan ook in de filialen en in de webshop van Lidl in Nederland verkocht.
De collectie bestaat behalve uit kleding als blazers, topjes en jeans ook uit accessoires en schoenen. De prijzen beginnen bij zo’n zeven euro. “Tot nu toe dachten mensen bij Lidl niet meteen aan fashion”, zegt een woordvoerder. De samenwerking met Heidi Klum moet daar volgens haar verandering in brengen.
De supermarktketen sprak in juni al van een fashionoffensief waarmee het zijn kledingassortiment ‘blijvend opwaardeert’. Een onderdeel daarvan is de ‘Lidl Fashion Week’, een voor de lange termijn ontwikkelde campagne waarmee Lidl zijn modecollecties presenteert. In de modeweek, die een paar keer per jaar in alle winkels wereldwijd en online wordt gehouden, presenteert Lidl de nieuwe collecties in zijn supermarkten.
Reacties 0