Ace & Tate is al lang geen online brillenverkoper meer. De Nederlandse retailer is na de opening in Stockholm in vijf landen actief met fysieke vestigingen. Bovendien is vorige week in Berlijn de tweede flagshipstore van de Duitse hoofdstad geopend.
In Stockholm nam Ace & Tate vorige maand de plek over van myMuesli. De lokale designstudio MP12 is verantwoordelijk voor het ontwerp, terwijl de ‘finishing touch’ afkomstig is van kunstenaar uit het nabije Gotenburg. EKTA heeft kunstobjecten voor de retailer gemaakt en tevens voor neonverlichting – een terugkerend kenmerk van alle winkels van Ace & Tate – gezorgd.
Het tweede vlaggenschip in Berlijn werd 28 juli geopend. De nieuwe winkel bevindt zich in de Fasanenstraße in het district Charlottenburg, naast enkele kunstgaleries en het LiteraturHaus. Hier heeft Ace & Tate samengewerkt met Guillaume Kashima. Naast de neonverlichting is de Franse grafisch kunstenaar, die werkt in Berlijn, verantwoordelijk voor de op kubisme geïnspireerde kunst in de winkel.
Ace & Tate beschouwt de fysieke winkels als een uitbreiding van zijn online-first concept. Ze zijn bedoeld om bestaande en potentiële klanten de volledige merkervaring te laten beleven. Ze kunnen er onder meer terecht voor persoonlijk advies en gratis oogtesten.
Reacties 0