Wehkamp heeft geen plannen om zijn webshop in België te heropenen. Dat laat een woordvoerder weten tegenover RetailNews. “We concentreren ons nu volledig op Nederland.”
De online retailer deed zijn webshop in België begin dit jaar op slot. Op de website wordt beloofd dat Wehkamp terugkeert met een verbeterde website en een ruimer assortiment. De webshop zou offline zijn ‘om dat voor elkaar te krijgen’, maar de woordvoerder stelt dat er nu alleen wordt gefocust op ‘het leveren van een geweldige klantenervaring hier in Nederland.’
Wehkamp ging zo’n drie jaar terug van start in België, nadat het ruim zestig jaar alleen in Nederland actief was. Het assortiment bestond bij lancering uit zo’n 150 duizend artikelen en was op wat lokale nuances na, gelijk aan het Nederlandse warenhuis. De ambitie van moederbedrijf RFS Holland Holding was om de website binnen drie jaar tot een top drie speler in de Belgische online markt te maken.
Vorige maand werd bekend dat RFS het afgelopen boekjaar goed was voor een winst van 4,2 miljoen euro, waar een jaar eerder nog een verlies van 21,2 miljoen euro werd gedraaid. De consumentenomzet nam ook toe tot 768,3 miljoen euro, ondanks de verkoop van fonQ en Create2fit.
Reacties 0