Jumbo richt een werk- en leeromgeving in voor tweehonderd ‘digitale toptalenten’. Op de zogeheten ‘tech campus’ richt de supermarktketen zich op het ontwikkelen van digitale toepassingen.
Jumbo Tech Campus is een aanvulling op Jumbo Academy, waar winkelmedewerkers permanent getraind worden. De supermarktketen wil hiermee zijn ambitie verwezenlijken om ‘de leidende omnichannelretailer in Nederland te worden. Eerder liet Jumbo al weten Albert Heijn binnen vijf jaar te willen inhalen op het vlak van online boodschappen.
Tot nu toe huurde Jumbo mensen in voor technische werkzaamheden als het bouwen van een app. “We willen dit soort diensten niet meer bij derden inkopen, het moet onderdeel zijn van onze organisatie”, zegt cfo Ton van Veen tegen NRC. De tweehonderd medewerkers worden over een periode van vijf jaar aangenomen. Nog dit jaar gaan vijftien techmedewerkers aan de slag.
Jumbo behaalt inmiddels twee tot drie procent van zijn omzet online. In het afgelopen halfjaar is de webomzet verdubbeld.
Reacties 0