Albert Heijn lanceert een chatbot die consumenten dagelijks een recept van de dag stuurt via Facebook Messenger. Die worden op basis van enkele vragen afgestemd op de wensen van de gebruiker.
De chatbot stelt een aantal vragen en stuurt op basis van de antwoorden een aantal recepten. Consumenten kunnen zowel de namen van ingrediënten invoeren als food-emoji’s sturen. Ook kunnen zij tijdens het koken vragen stellen aan de chatbot. Die zorgt ervoor dat die beantwoord worden door een ‘culinair expert’ van Allerhande.
De chatbot is te vinden via de Facebook Messenger-app. Albert Heijn speelt met de bot naar eigen zeggen in op het toenemende gebruik van chatbots. Zo maakt 25 procent van de Amerikanen er dagelijks gebruik van, en zelfs veertig procent van de millennials. De retailer noemt de toepassing een ‘mooie aanvulling’ op eerdere experimenten met verschillende technologieën. Zo introduceerde de supermarktketen de Allerhande-kookhulp via WhatsApp, een productscanner met augmented reality en ‘slimme koelkastmagneet’ Hiku.
Reacties 0