HEMA richt eigen foundation op

HEMA richt eigen foundation op

HEMA roept dit jaar een eigen foundation in het leven. Die speelt onder meer een grote rol bij de nieuwe ontwerpwedstrijd die de retailer dit jaar organiseert, zegt topman Tjeerd Jegen tegenover RetailTrends

Uit klantenonderzoek is gebleken dat HEMA ‘meer moet vertellen’ over wat het doet op het gebied van duurzaamheid, zegt Jegen. Omdat de retailer daarmee verder wil gaan dan alleen communiceren, roept het HEMA Foundation in het leven. “Het doel daarmee is om het verschil te maken in de samenleving”, aldus Jegen.

HEMA blaast dit jaar zijn ontwerpwedstrijd nieuw leven in. Daarbij focust de winkelketen nu op duurzaam en sociaal design. Het winnende ontwerp wordt, anders dan bij de eerdere edities, niet exclusief door HEMA geproduceerd. “Het idee van sociaal en duurzaam ontwikkelen is dat we nieuwe ideeën zo breed mogelijk willen wegzetten”, aldus Jegen. Het ontwerp wordt daarom beschikbaar gemaakt voor iedereen die het wil produceren. De wedstrijd wordt gesubsidieerd door HEMA Foundation.

HEMA Foundation opereert onafhankelijk van het retailconcern. IKEA Foundation werkt op een vergelijkbare manier, en organiseert eveneens ontwerpwedstrijden voor duurzame en sociale initiatieven. Dit jaar deed het dat in samenwerking met het Nederlandse designerplatform What Design Can Do.

Op RetailTrends gaat Tjeerd Jegen in op acht brandende vragen van RetailTrends-lezers.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!