Lush houdt China in de gaten

Lush houdt China in de gaten

Lush heeft iemand in dienst die de Chinese autoriteiten ertoe probeert te brengen te stoppen met dierproeven. Zolang dat niet het geval is, opent de cosmeticaketen er geen winkels, zegt oprichter Mark Constantine in het septembernummer van RetailTrends.

Het van oorsprong Britse Lush is in ruim twintig jaar uitgegroeid tot een concern met 932 winkels in vijftig landen. Er zijn onder meer vestigingen in Japan, Australië en ook negen in Nederland, maar geen in China. De Chinese autoriteiten testen cosmetica bij willekeur op dieren, verklaart Constantine. “We betalen iemand om te kijken of de Chinezen deze houding kunnen veranderen. Maar zolang ze vasthouden aan dierproeven, gaan we daar niets verkopen.”

Het is niet moeilijk om een cosmeticabedrijf op een verantwoorde wijze te runnen, zegt Constantine. “Het is veel gemakkelijker voorzichtig te zijn en zorg te hebben voor je omgeving dan flamboyant en verspillend te zijn.” Hij wil zichzelf niet als ‘ethische zakenman’ omschrijven. “Wat ik doe zou normaal zakengedrag moeten zijn.

In het septembernummer gaat Mark Constantine onder meer in op de verschillende acties die Lush organiseert om aandacht te vragen voor misstanden en op Amsterdam als inspiratiebron. Klik hier om het artikel digitaal te lezen. Nog geen abonnee? Klik hier voor een abonnement.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!