Sligro mag de groothandelsactiviteiten van Heineken overnemen. De deal levert geen mededingingsproblemen op, zo heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) bepaald.
Sligro maakte in mei bekend een deel van de groothandelsactiviteiten van het biermerk te willen overnemen. Het gaat om de klantrelaties, leveringscontracten, logistieke contracten en bepaalde activa op het gebied van food. De groothandelsactiviteiten voor bier en cider vallen niet onder de deal. Er blijven volgens de ACM nog genoeg alternatieve groothandels voor food over, zoals Lekkerland en Marko. Ook kwam uit onderzoek van de toezichthouder naar voren dat deze bedrijven steeds meer concurrentiedruk ervaren van directe leveringen door fabrikanten en inkoop bij supermarkten.
Door de overname ontstaat volgens Sligro een ‘one stop shop voor alle drank, food en non-foodbestellingen voor horecaklanten’. Als gevolg van de transactie neemt de groothandelsomzet van Sligro met zo’n 150 miljoen euro toe. Beide partijen mikken op een langdurige samenwerking van in eerste instantie vijftien jaar.
Reacties 0