Ahold Delhaize gaat eigen merken van Etos verkopen in winkels in België, Tsjechië, Roemenië en Griekenland. In de Verenigde Staten liggen sinds kort al enkele Etos-producten in verschillende winkels, zegt general manager Jan-Derek Groenendaal tegen De Financiële Telegraaf.
Door de fusie met Delhaize heeft Ahold er in Europa flink wat supermarkten bij gekregen die geen drogisterij hebben, legt Groenendaal uit. Etos heeft het aantal eigen merken sinds het aantreden van Groenendaal flink uitgebreid. “Maar A-merken maken nog steeds het leeuwendeel van onze omzet uit.”
Groenendaal denkt dat de omzet van Etos flink kan groeien, zonder een precieze voorspelling te geven. De drogisterijketen boekt volgens hem nu al een omzet van meer dan vijfhonderd miljoen euro per jaar. Door de inkoopkracht van Ahold Delhaize heeft de drogisterijketen volgens hem weinig last van de grote macht van concerns als Unilever en Procter & Gamble.
Seb Seb 18 sep, 14:48