BCC verkoopt vanaf deze week huishoudelijke artikelen en televisies via bol.com. De elektronicaketen gaat zijn aanbod op korte termijn uitbreiden met andere categorieën en zegt ook ‘aanvullende services’ te willen leveren aan klanten van bol.com.
BCC beschouwt bol.com als een extra verkoopkanaal, dat toegang biedt tot ruim 7,5 miljoen potentiële klanten. “Niemand kan in zijn eentje in alles de beste zijn”, zegt topman Herman Bramer. “Met deze samenwerking verbinden we de e-commercekracht van bol.com met de fysieke wereld van BCC.”
De eerste artikelen van BCC verschijnen naar verwachting komende dinsdag op de website van het dochterbedrijf van Ahold Delhaize, dat de betaling op zich neemt. BCC verzorgt de bezorging zelf. De retailer hoopt via bol.com ook extra services aan te kunnen bieden, zoals installatie of retourneren en reparatie in zijn eigen fysieke winkels. Click & collect-bestellingen via bol.com behoren eveneens tot de mogelijkheden, vertelt Bramer aan RetailTrends. “Dat vergt natuurlijk wel bepaalde ontwikkelingen aan de IT-kant.”
Voor bol.com betekent het de zoveelste retailer die gebruik gaat maken van zijn Plaza-model. Zo verkoopt de Britse webwinkel AO al elektronicaproducten via zijn platform. Een op de drie bestellingen bij bol.com loopt via een van zijn partners, stelt de nieuwe algemeen directeur Huub Vermeulen. “Dus we verwachten dat deze samenwerking ook mooie kansen biedt voor de groei van BCC.”
Herman Bramer vertelt op RetailTrends meer over de samenwerking met bol.com.
ikke weet het 22 sep, 13:49