Dick Boer: 'Onze winkels moeten spannender'

Dick Boer: 'Onze winkels moeten spannender'

Ahold Delhaize moet zijn winkels spannender maken om de opmars van Amazon het hoofd te kunnen bieden. “De winkelomgeving moet eenvoudiger en minder complex zijn en meer entertainment bieden”, aldus topman Dick Boer tegenover Bloomberg.

Boer verwacht dat in 2025 tot vijftien procent van de boodschappen online worden aangeschaft. De meeste consumenten blijven volgens hem dus naar de fysieke winkel gaan, voornamelijk voor verse producten zoals vlees. Ahold Delhaize telt in de Verenigde Staten zo’n tweeduizend winkels langs de oostkust. Om de winkels 'verleidelijker' te maken denkt hij onder meer aan het toevoegen van restaurants of andere ontmoetingsplaatsen.

Ahold Delhaize is daarnaast net als Amazon online actief, maar de bezorgkosten van online bestelde boodschappen blijven volgens Boer een obstakel vormen. Dochterbedrijf Peapod is bijvoorbeeld nog altijd niet winstgevend.

Peapod biedt onder meer eigen maaltijdboxen aan, maar die werken volgens Boer niet als standalone producten. Hij denkt dat maaltijdboxdiensten moeite zullen hebben met overleven, als ze niet met supermarkten samenwerken. Het is te duur om klanten voor je te winnen en vast te houden als je alleen maaltijdboxen verkoopt, stelt hij.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!