Walmart test een service waarbij boodschappen bezorgd worden als de ontvanger niet thuis is. De retailer werkt daarvoor samen met een producent van op afstand bedienbare sloten.
De pilot is onlangs gestart met klanten van August Home, dat sloten maakt die op afstand met behulp van een smartphone geopend en gesloten kunnen worden. Als een klant niet thuis is, gebruikt de bezorger een éénmalige code om toegang te krijgen tot het huis. Vervolgens legt hij de boodschappen bij de ingang neer en verse of gekoelde producten in de koelkast.
De klant krijgt een melding op zijn smartphone als de bezorger is aangekomen en de deur opent, als hij het huis weer verlaat en als de deur weer op slot is. Intussen kan hij, als hij bewakingscamera’s heeft, via de August Home-app beelden van de bezorger zien. Walmart speelt hiermee naar eigen zeggen in op de behoeften van drukke gezinnen die geen tijd hebben om naar de winkel te gaan of thuis te zijn voor een bezorging. “We willen onze klanten niet alleen geld, maar ook tijd besparen”, aldus head of strategy e-commerce Sloan Eddleston.
Bekijk een video van de bezorgservice op RetailTrends.
Reacties 0