De papieren VVV Cadeaubon wordt na 42 jaar vervangen door een plastic cadeaukaart. Het saldo daarop is naast fysieke winkels ook in webshops te besteden.
Ook de nieuwe cadeaukaart is volgens VVV Nederland te besteden bij duizenden winkels, vrijetijdsbestedingen en horecagelegenheden. Daarnaast is de kaart te gebruiken bij ruim vijfhonderd aangesloten webshops. Verder is het saldo op de kaart in delen te besteden, waardoor consumenten meer keuzevrijheid hebben in wat ze waar willen kopen.
Ook retailers zullen profiteren van de nieuwe kaart, zegt directeur giftcards Erwin de Zeeuw van VVV Nederland. Zo zou zestig procent van de cadeaukaarthouders gemiddeld tot de dubbele waarde van de kaart besteden in de winkel of webshop waar zij de kaart verzilveren. Deelnemende winkeliers en ondernemers krijgen dus meer klanten die meer uitgeven, stelt hij. “Met de extra online besteedbaarheid is de cirkel rond en spreken we van een 360 graden-cadeaukaart.
Met de nieuwe cadeaukaart wil VVV Nederland zijn marktpositie versterken. De organisatie wil onder meer jongeren beter bereiken, die veel online winkelen.
Reacties 0