Bol.com in de fout met prijs van parfum

Bol.com heeft door een fout korte tijd meerdere parfums voor lage prijzen te koop aangeboden. De bestellingen van een paar honderd klanten zijn inmiddels geannuleerd, meldt de NOS.

De parfums werden voor zo’n dertig euro aangeboden, terwijl ze normaal minstens twee keer zo duur zijn. Klanten die de flesjes al bezorgd hebben gekregen, mogen die houden. Andere kopers krijgen hun geld binnen vijf werkdagen teruggestort.

Bol.com liet de klanten eerst weten dat de bestelling was vertraagd, maar zegt nu de parfums niet tegen de lage prijs te kunnen leveren. Met vijftien miljoen artikelen in het assortiment kan het volgens een woordvoerder ‘een keer gebeuren dat er iets misgaat met de productinformatie’.

Het besluit van bol.com om lopende bestellingen te annuleren heeft tot enkele scheve gezichten geleid. Eerder dit jaar stapten klanten van Leen Bakker naar de rechter om een hoogslaper geleverd te krijgen, die per ongeluk tegen een bodemprijs in de webshop werd verkocht. De woonwinkelketen hoefde destijds niet tot levering over te gaan, omdat klanten konden weten dat het om een prijsfout ging.

RetailTrends

Verrassend verpakken doe je zo

Extra waarde en de consument activeren: dat zijn de kenmerken die terugkomen...