De Pindakaaswinkel wil in Rotterdam blijven

De Pindakaaswinkel is in gesprek met een franchisenemer om een vestiging in Rotterdam te openen. Dat zegt oprichter Michiel Vos in het novembernummer van RetailTrends. Het zou de tweede winkel zijn voor de monowinkel, die vorig jaar zijn deuren opende in Amsterdam.

De Pindakaaswinkel heeft momenteel al een pop-upshop in Rotterdam, evenals in Eindhoven. De tijdelijke vestiging in de Markthal slaat volgens Vos goed aan.

Vos heeft geen ambitie om een retailimperium op te bouwen. “Zolang het kan, groeien we mee met de vraag”, vertelt hij. Hij wil er voor waken dat de pindakaas een zielloos fabrieksproduct wordt. Zodra het proces de vorm van massaproductie aanneemt, trapt hij naar eigen zeggen op de rem. “We zijn makers: daar ligt ons hart. Retailen is echt een ander vak. Daarmee kun je het product maken of breken.”

De Pindakaaswinkel heeft de ambitie om ‘de lekkerste pindakaas van Nederland te maken voor de ware liefhebbers’. Lees het volledige verhaal in het digitale magazine. Nog geen member van RetailTrends? Klik hier voor meer informatie.

RetailTrends

Verrassend verpakken doe je zo

Extra waarde en de consument activeren: dat zijn de kenmerken die terugkomen...