PostNL stopt thuisbezorging pakketten van buiten EU

PostNL stopt thuisbezorging pakketten van buiten EU

PostNL is vorige maand in stilte gestopt met het aan huis leveren van pakketjes waarover douanekosten en btw moeten worden betaald. Over het afhalen van die bestellingen komen veel klachten binnen, stelt de Consumentenbond.

PostNL bezorgt sinds begin oktober geen pakketten van buiten de Europese Unie meer aan huis. Consumenten moesten daarover aan de deur zogeheten inklaringskosten betalen. Omdat veel ontvangers geen gepast geld in huis hebben, is het volgens het pakketbedrijf handiger om pakketten direct naar een afhaalpunt te sturen. PostNL meldde deze wijziging in eerste instantie niet op zijn website, waardoor veel consumenten dachten dat bestellingen nog aan huis werden geleverd. Na aandringen van de Consumentenbond heeft het pakketbedrijf de informatie aangepast.

De bond zegt veel klachten te krijgen van consumenten die geen bericht ontvangen dat hun pakketje op het afhaalpunt ligt. De Consumentenbond spreekt van tientallen klachten, terwijl het volgens PostNL gaat om enkele specifieke gevallen. Een niet opgehaalde bestelling gaat na twee weken retour. De Consumentenbond heeft PostNL aangesproken op de klachten.


 

Reacties 1


Jan van Rossem 17 nov, 13:34

Als ik een pakket in het buitenland besteld moet ik altijd invoerkosten betalen en dan nog de bezorg kosten dat is toch normaal. en dan behoef je niets te betalen aan TNT.zo wordt het in Nederland toch ook afgeleverd?Maar ik kan het ook helemaal mis hebben. Maar TNT laat het maar aan DHL of UPS en Express over die kunnen het wel.dat was vroeger ook al zo.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!