Appdate: Zo verbetert Spar je leefstijl in dertig dagen

Appdate: Zo verbetert Spar je leefstijl in dertig dagen

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Google, Spar en Kim Kardashian.

Google Maps
Hoe druk het in winkels is, is al een tijdje via Google Maps te zien. Met de drukke decembermaand in aantocht voegt Google een nieuwe functionaliteit aan zijn maps-app toe, waardoor gebruikers de geschatte wachttijd aan de kassa kunnen zien. Op basis van anoniem verzamelde locatiegegevens kunnen klanten de gemiddelde wachttijd bij verschillende supermarkten vergelijken. Uit onderzoek is gebleken dat langer dan vier minuten wachten een reden kan zijn om een winkel te verlaten of voortaal zelfs helemaal te vermijden.

Google introduceert de tool ook voor wachttijden in restaurants. De functie is voorlopig alleen te gebruiken in de Verenigde Staten, waar hij nog voor Thanksgiving wordt gelanceerd. De drukte-indicator begon ook in Amerika, maar werd vorig jaar in Nederland geïntroduceerd.

Spar
In dertig dagen naar een gezondere leefstijl. Spar helpt Hongaarse consumenten erbij met de introductie van het Lifestyle Change Programme. Via een app geeft de supermarktketen gebruikers toegang tot voedingsschema's van experts, trainingsprogramma's en andere bruikbare tips. Daarnaast komen zo nu en motiverende teksten voorbij, evenals informatie over supplementen, meditatie, yoga en bewegingsoefeningen voor op kantoor. Ook stuurt de app herinneringen om voldoende water te drinken.

Een deel van de producten die in de app voorbijkomen, zijn door gebruikers met korting te kopen bij Spar. De retailer ziet voor zichzelf een belangrijke rol weggelegd in het stimuleren van een gezonde leefstijl. "Een gebalanceerd dieet speelt een grotere rol in de huidige wereld dan ooit tevoren", aldus head of communications Márk Maczelka. Spar is 25 jaar geleden gestart in Hongarije en met een omzet van bijna 1,7 miljard is het zijn grootste markt in Centraal- en Oost-Europa.

Kim Kardashian
Een realityster met een retailapp? Het lijkt een vreemde combinatie, maar de nieuwste 'Shazam voor kleding' is toch echt van Kim Kardashian afkomstig. Met Screenshop is het mogelijk online bepaalde kledingstukken te vinden, door er een screenshot van te uploaden. De app laat vervolgens een overzicht zien met bijpassende suggesties, waar die te koop zijn en voor welke prijs. Een baanbrekende vondst, als we Kardashian mogen geloven. "Dat het mogelijk is om naadloos van ieder screenshot een digitale modewinkel te maken is fascinerend", laat ze optekenen in Vogue

Naast haar rol als aandeelhouder en raadgever van Screenshop, mocht Kardashian de app ook als eerste testen. Zo zegt ze met behulp van screenshots uit oude Hollywoodfilms een paar mooie Halloweenkostuums bij elkaar te hebben geshopt. Inmiddels is de gratis app te downloaden voor iOS en komt er binnenkoort een Android-versie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in