Kijkshop heeft een nieuwe eigenaar

Kijkshop heeft een nieuwe eigenaar

Listérus & Partners Capital Advisors heeft zich teruggetrokken uit Kijkshop. Alle aandelen zijn overgedragen aan de eveneens Zweedse investeringsmaatschappij SparkistanStClemens.

De transactie vond in september al plaats en was volgens de vorige eigenaar nodig om nieuwe investeringen in zijn investeringsfonds mogelijk te maken. Er zou ook te veel managementaandacht nodig zijn voor het transformatieproces van Kijkshop, dat de afgelopen maanden is ingezet. Zowel op operationeel als financieel niveau is er in de nabije toekomst nog veel ondersteuning nodig.

Topman Björn Serving is meeverhuisd naar SparkistanStClemens. Onder zijn leiding werd recent de app Kijk Bij Mij gelanceerd, die onderdeel uitmaakt van een ‘people 2 people’-platform. Consumenten kunnen geld verdienen door andere consumenten te adviseren over hun aankoop. Elk advies dat tot een transactie leidt wordt door Kijkshop beloond met een commissie van vijf procent.

De nieuwe eigenaar beschikt volgens Listérus & Partners over alle benodigde middelen om de investering in Kijkshop verder te beheren en ontwikkelen. Kijkshop haalde afgelopen zomer nog een miljoen euro op via crowdfunding voor het nieuwe platform, dat ook uitgerold moet worden bij andere retailers in Europa.

Reacties 1


Reinder Koornstra 5 dec, 12:12

Tja, mijn studenten konden vroeger al niets met dat Kijkshop, in feite als webshop zonder web gelanceerd door Vroom&Dreesmann. En nieuwe investeerders kunnen er blijkbaar ook weinig mee. Dat people 2 people netwerk idee is natuurlijk desastreus voor het consumentenvertrouwen. Blijkbaar kun je nu niemands ervaring meer geloven, als je 'adviseur' daarmee geld verdient! Er moet meer worden nagedacht over allerlei technologische hoogstandjes voor ze worden ingezet. Zie de artikelen over "De Stad weet alles' in Trouw van vandaag!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!