Auping zet zinnen op 'innovatieve' matrassenwinkels

Auping heeft in Leidschendam zijn eerste zogenoemde Matras Studio geopend. Consumenten krijgen er volgens het bedrijf met behulp van een innovatief meetmatras advies over welk matras en kussen er het best bij hun slaapvoorkeuren, -houding en lichaamsbouw past.

Auping ziet de concurrentie in de matrassenmarkt steeds verder toenemen, mede door de introductie van startups als Emma, Eve Sleep en Matt Sleeps. Zelfs HEMA ging onlangs van start met de verkoop van matrassen. Auping zegt consumenten ‘zo goed mogelijk te willen helpen in dit gecompliceerde matrassenlandschap’.

In de Matras Studio wordt een scan gemaakt van het lichaam van de consument, waarvoor in samenwerking met de Delftse startup Spring Scan een meetmatras is ontwikkeld. Na een gesprek met een adviseur kan de klant proefliggen om te kijken of het matras daadwerkelijk ergonomisch goed ligt.

De eerste studio bevindt zich in winkelcentrum Leidsenhage, dat vanaf 2019 door het leven zal gaan als Mall of the Netherlands. Het gaat daarbij om een pilot, maar Auping verwacht volgend jaar meer Matras Studio’s te openen.

RetailTrends

Het algoritme als smaakmaker

Exclusief voor members van RetailTrends: een artikel over hoe je algoritmes...