Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf opvallende winkelopeningen.
Everlane
Everlane zou nooit fysieke winkels openen, riep oprichter Michael Plasman lange tijd. Hij bewees maar weer eens dat je nooit nooit moet zeggen, want afgelopen week opende het modemerk zijn eerste flagshipstore in New York. Everlane heeft de fysieke retailsmaak gelijk goed te pakken, want een tweede locatie in San Francisco is ook al aangekondigd.
Lees verder bij Business Insider: http://read.bi/2kAR88b
Nike
Sportmerk Nike heeft al een flagshipstore aan 57th Street in New York, maar die gaat komend voorjaar op slot. In plaats daarvan zet het zijn zinnen op een nog groter sportwalhalla van bijna 6500 vierkante meter, die in 2019 open moet gaan. Het sportwarenhuis moet vijf verdiepingen tellen en wordt naar eigen zeggen een combinatie van 'een multi-sportassortiment, productinnovatie en services'.
Lees verder bij Fortune: http://for.tn/2nDIZRg
Sports Direct
Als Sports Direct in het nieuws komt, is dat meestal niet al te positief. De sportretailer zal dan ook blij zijn dat de focus deze week eens niet lag op uitgebuite medewerkers en vernietigende rapporten, maar op zijn enorme nieuwe winkel in Hull. De winkel van vijfduizend vierkante meter telt onder meer vijftigduizend paar schoenen, en moet andere retailers inspireren de Britse havenstad ook aan te doen.
Lees verder bij Hull Daily Mail: http://bit.ly/2kz4L7A
Victoria's Secret
Na bijna een jaar te hebben moeten wachten, kunnen Ierse Victoria's Secret-fans hun hart ophalen. Het merk heeft zijn Ierse flagshipstore geopend in Dublin. Net op tijd voor Kerst kunnen bezoekers terecht in het 2700 vierkante meter grote, drie verdiepingen tellende pand.
Lees verder bij Independent: http://bit.ly/2j8St5O
Starbucks
En ja, we hebben er al ruimschoots aandacht aan besteed deze week. Maar als het gaat om opvallende winkelopeningen, mag de Reserve Roastery van Starbucks in Shanghai natuurlijk niet ontbreken. De foto's zijn inmiddels overal wel te zien geweest, maar inmiddels is er ook bewegend beeld opgedoken dat nog maar eens laat zien dat dit geen gewone koffietent is.
Bekijk video's bij New York Times: http://nyti.ms/2A5bUzl
Reacties 0