Het beste van RetailTrends: week 49

Het beste van RetailTrends: week 49

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Het allergrootste Starbucks-theater ter wereld
Starbucks laat er geen misverstand over bestaan dat het in China zijn grootste groeikansen ziet. Momenteel heeft het er al drieduizend vestigingen en met het huidige openingstempo - elke vijftien uur een nieuwe - ligt de koffieketen op koers er groter te worden dan in de Verenigde Staten. Bovendien opende Starbucks een Reserve Roastery in Shanghai, de grootste winkel wereldwijd..

Wanneer een shop-in-shop (g)een succes wordt
Retailers die het in het competitieve retailveld steeds moeilijker vinden zich te onderscheiden, zouden volgens ABN Amro eens aan een shop-in-shop moeten denken. Met welke ingrediënten valt of staat het slagen van zo’n concept?

Nu is de Bijenkorf ook cosmeticakoning van Nederland
Nog altijd is de Bijenkorf niet klaar met de uitbreidingsdrift in zijn diverse vestigingen. Tot nu toe werd vooral Utrecht flink onder handen genomen, waardoor we de warenhuisketen in september al benoemden tot cosmeticakoning van die stad. Nu kan de Bijenkorf die titel voor het hele land voeren, want naar eigen zeggen is in Rotterdam de grootste cosmetica-afdeling van Nederland geopend.

 

Dit doet HEMA om de loyaliteit te vergroten
HEMA bevindt zich midden in een transitie van een merkretailer naar een omnichannel merkplatform. Het loyaliteitsprogramma dat begin dit jaar werd geïntroduceerd speelt daarin een belangrijke rol, vertelt manager CRM & loyalty Robbert Visser. “We willen het dagelijks leven leuker en makkelijker maken en met Meer HEMA willen die missie naar een volgend level brengen.”

Dit is het Amsterdamse paradepaardje van Under Armour
Under Armour wil de opening van zijn Europese flagshipstore in Amsterdam niet ongemerkt voorbij laten gaan. Daarom heeft het sportmerk bokser Anthony Joshua opgetrommeld om het Brand House in de Kalverstraat officieel open te slaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!