Biologische fastfoodketen The Barn opent volgend jaar vestigingen in Rotterdam, Eindhoven, Den Haag en het Utrechtse winkelcentrum Leidsche Rijn. Waarschijnlijk volgen ook Maastricht en Groningen, terwijl de keten in 2019 in Mall of the Netherlands opent. Dat zegt mede-eigenaar Roel Bloemen in het decembernummer van RetailTrends.
The Barn opende in augustus in Hoog Catharijne zijn tweede vestiging, nadat eerder in Amsterdam werd gestart. De retailer zegt zich te onderscheiden doordat alles in de zaak biologisch is. Niets wat verkocht wordt mag volgens Bloemen niet-biologisch zijn. “Dan hebben we het niet alleen over het eten en drinken, maar ook de papieren tassen, de flesjes en de bekers.” The Barn wil daarmee laten zien dat biologische voeding ‘niet duur hoeft te zijn’.
The Barn kan zijn concept van betaalbaar biologisch naar eigen zeggen realiseren door goede afspraken met zijn leveranciers. Die moeten volgens Bloemen openstaan voor ontwikkelingen in biologisch eten en ook bereid zijn daarin mee te denken. “We schakelen direct met hen, vaak zonder de groothandel ertussen.”
De fastfoodketen hoopt uiteindelijk zo’n twintig vestigingen in Nederland te hebben. Daarna wil The Barn uitbreiden naar het buitenland.
Lees alles over het concept van The Barn in het decembernummer van RetailTrends. Nog geen abonnee? Klik hier voor een abonnement.
Bert Ysfogel 11 dec, 13:00