Peek & Cloppenburg in actie tegen stagnatie

Peek & Cloppenburg wil meer premiummerken verkopen en zo de omzet per klant verhogen. Daarmee hoopt het modebedrijf in 2018 weer een groei van de omzet te realiseren, zegt topman John Cloppenburg tegenover Handelsblatt.

De omzet in Duitsland stagneert rond de anderhalf miljard euro per jaar, terwijl er nog zo’n 650 miljoen euro uit Oostenrijk een Oost-Europa bijkomt. De retailer is onder meer in gesprek met de merken Furla en Kate Spade om de collectie handtassen te verbeteren en vergroot later mogelijk zijn schoenenassortiment. “Daar hebben we online goede ervaringen mee”, aldus Cloppenburg.

Voor het groeiplan wordt onder meer de vestiging in Düsseldorf aangepakt. Zo is voor mannen een nieuwe designerafdeling toegevoegd, met onder meer handgemaakte kleding uit Napels en een merk als Marni. Ook wil Peek & Cloppenburg het omzetaandeel van zijn eigen merken, nu goed voor een derde van de omzet vergroten. Zo komen er shop-in-shops van zijn ‘zeer goed ontwikkelende merk’ Jake in alle winkels.

Hoewel de omzetgroei gestokt is, heeft Peek & Cloppenburg volgens de topman altijd winst gemaakt in de afgelopen dertig jaar. De familie Cloppenburg investeerde recent honderd miljoen euro in zijn IT-infrastructuur. "We hebben het potentieel van internet aanvankelijk onderschat”, erkent Cloppenburg. In Nederland heeft het concern drie winkels, maar geen webshop. In Duitsland verkoopt de modeketen wel online.

Peek & Cloppenburg maakte onlangs bekend 150 miljoen euro te hebben opgehaald bij een investeringsronde. De retailer beschouwt de kapitaalinjectie als een teken van nieuw vertrouwen van investeerders in het bedrijf. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!