Boekwinkelketen De Fakkel in de problemen

Boekwinkelketen De Fakkel in de problemen

De christelijke boekwinkels van De Fakkel worden in de loop van dit jaar verzelfstandigd. Het hoofdkantoor in Leeuwarden, dat te zwaar op de kosten drukt, wordt gesloten.

Het huidige model, waarbij het hoofdkantoor de dertien winkels verspreid over het land ondersteunt, is volgens de organisatie financieel niet te handhaven. Met iedere winkel wordt individueel bekeken of die zelfstandig verder kan. Mocht dat niet haalbaar zijn, dan worden vestigingen gesloten. 

De Fakkel werkt met 3,6 fte en tweehonderd vrijwilligers. De boekwinkelketen heeft momenteel tien eigen winkels, drie franchisevestigingen en een webshop. De afgelopen jaren werden op het hoofdkantoor al kostenbesparingen en efficiencyverbeteringen doorgevoerd, maar die bleken niet voldoende. De boekenverkoper zonder winstoogmerk bestaat sinds 1985 en heeft naar eigen zeggen als doelstelling ‘de ondersteuning en opbouw van christenen in heel Nederland’.

Reacties 2


G . Kamp-dijkstra 14 mei, 23:01

Hoop dat het internet hoofdkantoor , duidelijk aangeeft dat bij bestelling van boeken niets meer verstuurd wordt ! En de betaling verdwijnt in het niets ! Ook dat er niet gereageerd wordt op mail !! Vind dit heel onfatsoenlijk ! ( om maar netjes te blijven ) op z’n minst een bericht verwacht !


Gilbert Alberto 12 aug, 14:50

Ik ben dus niet de enige.........
Onderstaande spreekt voor zich. Ik wacht nu al weer een week op een reactie.
Hallo,

Bedankt voor je bericht via ons contactformulier.
Wij zullen deze zo spoedig mogelijk in behandeling nemen.
Hieronder volgt een kopie van je bericht.

Bericht inhoud:
Geachte heer/mevrouw

Onlangs heb ik een bestelling geplaatst voor het boek Kanalen van genezing. Het boek bleek later te zijn retour ontvangen. Daarop heb ik per mail aan mw. E.M. (volledige naam voor nu bewust weg gelaten )verzocht om het boek naar mijn eigen adres te verzenden. Daarop liet zij mij weten dat er dan wel € 2,50 verzendkosten verschuldigd waren. Via de meegezonden link heb ik die kosten op 26 juli j.l. betaald en ook aan mw. M laten weten. Ik heb de bestelling echter nog steeds niet ontvangen!

Graag uw snelle reactie.

met vriendelijke groet,

Gilbert Alberto


Met vriendelijke groet,
De Fakkel - Christelijke Boekhandel

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!