Hunkemöller heeft vrijdag in Utrecht de eerste Nederlandse winkel van HKMX geopend. De sportkledingzaak bevindt zich in winkelcentrum Hoog Catharijne en telt bijna honderd vierkante meter.
De winkel is onder meer voorzien van een ‘sportbehamuur’ met een interactief touchscreen, waarmee klanten de juiste beha kunnen vinden. Verder wordt gebruikgemaakt van een mobiel POS-systeem en staan er banken en ballet barres om de sfeer van een sportschool na te bootsen. “Een speciale geur en passende muziek creëren een energieke vibe en een plezierige shoppingervaring”, aldus global retail experience manager Britta Hall.
HKMX heeft zich volgens Hunkemöller de afgelopen tweeënhalf jaar snel ontwikkeld. In 2016 was het merk goed voor een omzet van twintig miljoen euro. De lingerieketen wil in vijf jaar tijd vijftig vestigingen van HKMX openen.
Topman Philip Mountford kondigde vorig jaar in RetailTrends al aan ‘minstens één standalone-winkel’ voor HKMX in Nederland te openen. De retailer volgt volgens hem het voorbeeld van bedrijven als Abercrombie & Fitch en Victoria’s Secret, die respectievelijk de submerken Hollister en Pink in de markt hebben gezet. “Het geeft je een kans te groeien in de bestaande markt”, aldus Mountford.
Bekijk de nieuwe winkel op RetailTrends.
Reacties 0