Kijkshop-investeerders nemen MyCom over

Kijkshop-investeerders nemen MyCom over

De investeerders achter het failliete Kijkshop hebben elektronicaketen MyCom overgenomen. Ze denken zo een nieuwe community van experts aan te trekken, die via het consumentenplatform Kijk Bij Mij advies kunnen geven. Financiële details van de overname worden niet bekendgemaakt, laat een woordvoerder weten aan RetailNews.

MyCom is volgens topman Björn Serving de laatst overgebleven IT- en elektronicaspecialist met diepgaande kennis en kunde en een toegewijde klantengroep. “Door ons consumentenplatform ook bij MyCom uit te rollen zal veel expertise nog toegankelijker worden voor de consumenten”, stelt hij. Kijk Bij Mij hoopt door het toevoegen van MyCom het aantal gebruikers in zes maanden te laten groeien tot een half miljoen. 

Volgende maand moet er zowel online als in de app een zogenoemde 'MyCom expert community' komen. Daarbij kunnen door MyCom gecertificeerde consumenten en zelfstandig ondernemers via een live videoverbinding gebeld worden voor hulp op afstand. Gebruikers betalen daarvoor een bepaald bedrag per minuut.

MyCom is naast een strategische overname ook een oplossing voor de service van Kijk Bij Mij, stelt Serving. Door het wegvallen van Kijkshop viel er volgens hem in gat in het serviceorgaan. Zo was er niet direct een oplossing voor de retouren en was de klantenservice onbereikbaar. Een groot deel van de winkels van Kijkshop is nu alleen nog open voor een executieverkoop.

MyCom werd in 1995 opgericht door Steven Bakker, die als adviseur aan Kijk Bij Mij is verbonden. Na het faillissement van moederbedrijf BAS Group kwam de keten in handen van Relevant Holdings, die MyCom op zijn beurt verkocht aan franchisenemer Peter Groenewoud en voormalig commercieel manager Marco Heestermans. Groenewoud en Heestermans vormen voortaan de directie van KijkUp, die de gescheiden entiteiten Kijk Bij Mij en MyCom aanstuurt.

MyCom telt nog veertien winkels en tachtig medewerkers. De winkels blijven volgens de woordvoerder 'zeker open'. De jaaromzet van de keten bedraagt twaalf miljoen euro.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends